به گزارش ميراث آريا(CHTN) خسرو ايرانپور درسمينار تخصصي راهبردهاي ساخت برند درصنعت گردشگري با بيان اين مطلب افزود:برند ملي چيز پيچيده اي است و معمولا درساخت برند با اين سئوال مواجه مي شويم که جامعه ميزبان و گردشگران چه نقشي درساخت برند دارند.

وي با بيان اينکه يکي ازنکاتي که روي برند تاثير دارد جمعيت است، تصريح کرد:براي تعيين برند شاخص هايي را تعيين مي کنند که يکي ازآنها چگالي بازار است.

ايرانپور افزود:براي تعيين اين عدد تعداد گردشگران ورودي هر کشور را در 100 ضرب مي کنند و بر کل جمعيت کشور تقسيم مي کنند که با انجام اين عمل چگالي بازار گردشگري براي ايران حدود 9/2 و براي برخي از کشورها بالاي 10 است.

دبير جامعه هتلداران کشور در ادامه افزود: همه کشورها سعي مي کنند نقطه شروع برند سازي با يک راهبرد اصلي باشد.

وي تقليد را يکي از خطرات برند سازي ذکر کرد و افزود:معمولا وقتي يک برند موفق مي شود ديگران سعي مي کنند ازآن تقليد کنند./121

انتهای پیام/

کد خبر 1389032110